АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫ   БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫНЫҢ  «АРМАН» №4 БАЛАБАҚШАСЫ» МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ ҚАЗЫНАЛЫҚ КӘСІПОРНЫНА
ГОСУДАРСТВЕННОЕ  КОММУНАЛЬНОЕ  КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ  ДЕТСКИЙ САД № 4 «АРМАН» ГОРОДА СТЕПНОГОРСК ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ СТЕПНОГОРСК УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Тәрбиенің нәтижелі тәсілдері: көтермелеу немесе жазалау" деген не екенін білгіңіз келе ме?»

Құрметті ата-аналар, сіз "Тәрбиенің нәтижелі тәсілдері: көтермелеу немесе жазалау" деген не екенін білгіңіз келе ме?»
Баланың қоғамда сәтті әлеуметтенуі және толыққанды тұлға ретінде дамуы үшін ол ересектерге бағынуы керек. Алайда, барлық балалар ережелерді оңай сақтай бермейді және талаптарға бағынады. Баланың мінез-құлқын бақылаудың бірнеше әдісі бар:
* теріс тәсілдер: жазалар, тыйымдар, айқайлар, бұйрықтар, ескертулер;
* оң жолдар: сұрау, мадақтау, мадақтау, мінез-құлықты өзгерту.
Білім берудің осы әдістерінің қайсысы тиімдірек? 
Тыйымдар мен ескертулерді қолданбай, баланы тәрбиелеу мүмкін емес. Ескертудің мәні-қолайсыз мінез-құлықты тиімді түрде тоқтату және балаға жағдайдан шығудың сындарлы тәсілдерін ұсыну.
Талаптар мен тыйымдарды қалай дұрыс қою керек?
Психолог Шейла Айберг келесі ережелерді сақтауды ұсынады:
1. Талаптар мен тыйымдар тым көп болмауы керек. Көптеген шектеулер мен тыйымдардың болуы балада ерік-жігердің болмауына және шешілмеуіне әкеледі.
2. Талаптар баланың маңызды қажеттіліктеріне айқын қайшы келмеуі керек. Мысалы, біз баланың қозғалысқа деген қажеттілігін немесе оның зерттеу мүдделерін шектемеуіміз керек, өйткені ол бір нәрсені бұзады деп қорқамыз. Ол үшін қауіпсіз жағдай жасаған дұрыс. Шұңқырларды зерттеуге болады, бірақ тек резеңке етікте. Тіпті лақтыру тастар мақсаты болады, егер ондай адамдарға қамқорлық көрсетілуге тиіс-бұл үшін ешкім зардап шеккен жоқ.
3. Бұлыңғыр, түсініксіз және жалған нұсқаулар бермеңіз. Балаға қойылатын барлық талаптар нақты болуы керек. Бұл оған не қалайтынын жақсы түсінуге мүмкіндік береді. Мысал: бұлыңғыр талап – өзіңізді лайықты ұстаңыз, нақты – тыныш сөйлеңіз. Жалықтыратын талап – отыруға барыңыз, нақты – менің қасымда отырыңыз.
4. Қысқа және нақты нұсқаулар берейік. Балаға мүмкін емес болып көрінуі мүмкін үлкен талаптарға қарағанда қысқа уақытты ұстану оңайырақ. Мысал: қысқа талап – кітаптарды сөреге қойыңыз, қиын – бөлмені тазалаңыз.
5. Оң бағыт берейік. Балаға не істеу керектігін емес, не істеу керектігін айтыңыз. Балалар "тоқта", "жоқ"деген сөздерден басталатын талаптарға теріс қарайды. Мысал: теріс талап – орындыққа бұрылуды тоқтату, оң – орындықтан көз жас алып, маған келіңіз.
6. Құрмет көрсетіңіз, баланы қорламаңыз. Талаптарды бейтарап тонмен айтыңыз. Жалынбаңыз және айқайламаңыз. Бұл сіз бен бала арасындағы қарым-қатынасты жағымды етеді. Сұрақ: "неге болмайды?"- жауап берудің қажеті жоқ: "өйткені Мен осылай айтамын!", "Жоқ, және бәрі!". Қысқаша түсіндіру керек:" кеш","бұл қауіпті".
7. Балаға тек ол орындай алатын нұсқауларды беріңіз. Егер бала сіздің талабыңызды орындай алмаса,Тілазарлық үшін жазаланады.
8. Ережелер (шектеулер, талаптар, тыйымдар) ата-аналармен өзара келісілуі керек.

 

Жаңартылған күні: 17.03.2021 14:48
Құрылған күні: 17.03.2021 14:48

Текст