АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫ   БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫНЫҢ  «АРМАН» №4 БАЛАБАҚШАСЫ» МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ ҚАЗЫНАЛЫҚ КӘСІПОРНЫНА
ГОСУДАРСТВЕННОЕ  КОММУНАЛЬНОЕ  КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ  ДЕТСКИЙ САД № 4 «АРМАН» ГОРОДА СТЕПНОГОРСК ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ СТЕПНОГОРСК УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Логопедтің кеңесі

Таңертең Гимнастика-бұл күні бойы әл-ауқаттың міндетті атрибуты . Гимнастикалық жаттығуларды үнемі өткізу адам ағзасының жалпы жағдайына жағымды әсер етеді деп дауласатындар аз болады. Бірақ мұндай жылыну біздің денемізге ғана емес, сонымен қатар жаттығуды қажет ететін миға да қажет екенін түсіну маңызды. Дәл осы мақсатта нейрогимнастика жүзеге асырылады-бұл физикалық, психикалық және эмоционалды өмірді басқаруға көмектесетін сол және оң жарты шардың толыққанды жұмысын белсендіруге бағытталған жаттығулардың белгілі бір жиынтығы. Ми гимнастикасын (нейрогимнастика)американдық психологтар Пол мен Гейл Деннисон білім беру кинезиологиясына негізделген. Кинезиология-бұл белгілі бір тапсырмалар жиынтығын орындау арқылы ақыл-ой қабілеттерін дамытуға көмектесетін қолданбалы ғылым. Бұл бағыт өткен ғасырдың 60-жылдарында дамыған, сондықтан оны салыстырмалы түрде жас деп санауға болады. Мұндай "миға арналған гимнастика" белгілі бір жаттығулар жиынтығынан тұрады, оларды орындау өте оңай. Осы себепті нейрогимнастика мектеп жасына дейінгі балаларға қолданылады, бұл мидың екі жарты шарының дамуын теңестіруге көмектеседі. Бұл жаттығулардың артықшылығы - оларды кез-келген жерде жасауға болады.
Біздің миымыз қалай жұмыс істейді. Жаттығу кешенінің сипаттамасына кіріспес бұрын, адам миының қалай жұмыс істейтінін қарастырыңыз. Ол 2 жарты шардан тұрады, олардың әрқайсысы белгілі бір іс-шараларға жауап береді:
Оң. Ол дененің сол жақ жартысының әрекетіне жауап береді, яғни.біз сол қолымызды қозғағанда, оң жарты шар белсендіріледі және керісінше. Оң жарты шар қозғалыстарды үйлестіруді, кеңістікті қабылдауды және шығармашылық дамуды реттейді.
Сол. Бұл жарты шар абстрактілі-логикалық ойлауға, логиканы, математикалық қабілеттер мен сөйлеуді дамытуға жауап береді. Тиісінше, біз қиялдағанда, сурет салғанда және кез-келген басқа шығармашылық іс-әрекетпен айналысқанда, оң жарты шар белсендіріледі, ал біз санағанда, талдап, бірдеңе айтсақ, сол жақ жарты шар белсенді болады.
Белсенділіктің жарты шарлар арасында тұрақты таралуы жүреді. Бұл жағдайда ми жұмысының ең үлкен тиімділігіне екі жарты шар да белсенді болған жағдайда ғана қол жеткізіледі. Бірақ корпус каллозумымен проблемалар туындаған кезде (жарты шарлардың қызметін үйлестіруге жауап береді), сол және оң жарты шар арасындағы байланыс бұзылады, нәтижесінде олардың біреуі негізгі жүктемені алады. Екінші жарты шар бітеліп қалады және ол дамуын тоқтатады, бұл әсіресе кеңістіктік бағдардың бұзылуына әкеледі. Осыған байланысты миды жұмысқа бейімдеудің негізгі міндеттері жарты шарлар арасындағы байланыс пен белсенділік тепе-теңдігін қалпына келтіру, сондай-ақ мидың алдыңғы және артқы бөліктері арасындағы байланысты қалпына келтіру болады. Сондықтан мен өз жұмысымда осы жаттығуларды қолданамын және нейрогимнастика келесі нәтижелерді беретінін байқадым:
* балалардың сөйлеуді түзетуге деген ынтасын арттыратын Материалды ұсыну тәсілдерін енгізу;
* оқу үшін қажетті энергияны алу;
* жұмыс қабілеттілігі;
* балалардың шаршауын азайту;
* ақыл-ой белсенділігін белсендіру және есте сақтау қабілетін дамыту;
* жалпы және ұсақ моториканы дамыту;
* оқу және жазу процестеріне жағымды әсер;
* өз қабілеттеріне деген ішкі сенімділікті қалыптастыру, әсіресе көпшілік алдында сөйлеу кезінде (бұл өте маңызды сәт, өйткені мектептегі бала көбінесе сынып алдында әртүрлі баяндамалармен сөйлеуге мәжбүр болады).
Жаттығу баланың эмоционалды саласына жағымды әсер етеді: ол көпшіл бола бастайды, стресске ұшырамайды, ойында, содан кейін мектепте оқу процесінде өзінің шығармашылық қабілеттерін көрсетуге үйренеді. Баланың физикалық белсенділігі де дамиды. Тұрақты жаттығулар симметриялы және асимметриялық қозғалыстарды анық орындауға, тепе-теңдікті сақтауға, аяқ-қолдар мен иық белдеуінің қозғалғыштығын жақсартуға мүмкіндік береді. Мектеп жасына дейінгі балалар ыңғайсыздықты сезінбестен тегіс отыруды үйренеді.
Осылайша, жұмыстың жаңа түрлерін қолдану сабақты қызықты әрі әртараптандыруға, скучно жұмысты жанды және шығармашылыққа айналдыруға, бүкіл оқу барысында балалардың қызығушылығын қолдауға, сонымен қатар есте сақтау, түсіну және бағдарламалық материалды толық көлемде игеру жылдамдығын қамтамасыз етуге көмектеседі деген қорытынды жасауға болады. Сөйлеу патологиясы бар балаларға логопедиялық әсер ету әдістері неғұрлым әр түрлі болса, сөйлеуді қалыптастыру соғұрлым сәтті болады.
Жаттығуды қашан бастаған дұрыс
Балаларға арналған нейрогимнастиканы орындау үшін ең қолайлы кезең-орта мектепке дейінгі жас, яғни 4-5 жас. 6 жасқа дейін күрделі жаттығуларды енгізуге болады, бұл мектепте оқуға дайындықтың маңызды бөлігі болады. Бұл жағдайда жаттығулардың тиімділігі мүмкіндігінше жоғары болуы үшін жаттығулар белгілі бір ұсыныстарды сақтай отырып жүргізілуі керек.
Бірқатар қарапайым ережелер орындалуы керек:
• Сабақтың орташа ұзақтығы-5-7 минут.
* Нейрогимнастиканың жүйелілігі маңызды, яғни жаттығуларды күн сайын өткізіп алмау керек.
* Жаттығуды балаға қызықты болатындай етіп жасау керек. Ол үшін орналасуды мезгіл-мезгіл өзгертуге болады: үйде, көшеде және т. б.
* Тапсырмаларды біртіндеп қиындатуға болады. Мысалы, жаттығулардың қарқынын арттыру.
* Жаттығулардың дұрыс орындалуын қадағалау маңызды.
* Бір уақытта жаттығулардың максималды санын орындауға тырысып, баланы шамадан тыс жүктеудің қажеті жоқ – 5-6 жеткілікті.
Жаттығулардың жіктелуі
Барлық жаттығулар сенсомоторлық дағдылардың үш түрін дамытуға бағытталған төрт топқа бөлінеді.
Бірінші топ-дененің ортаңғы сызығын кесіп өтетін жаттығулар. Олар екі аяқтың, қолдың, көздің бір уақытта жұмыс істеуіне, яғни екі жарты шардың қызметін біріктіруге бағытталған. Оларды жүргізу өте жақсы нәтиже береді: бала бір уақытта қозғала алады және ойлана алады, оқу және жазу дағдылары жақсарады, ол ақпаратты тұтастай жиі және керісінше өңдей алады.
Екінші топ - энергетикалық жаттығулар. Олар ми жасушалары арасындағы жүйке процестерінің қажетті жылдамдығын қамтамасыз етеді. Эмоциялар мен өзін-өзі реттеуді жақсартады. Тұрақты сабақтар ойлауды жақсартуға, саналы оқу жылдамдығын арттыруға, сондай-ақ баланың зейінін жақсартуға мүмкіндік береді.
Үшінші топ – созылу жаттығулары. Олар сіңірлерді босаңсытуға және бұлшықет кернеуін жеңілдетуге бағытталған. Стрессті жеңілдетуге, зейін мен зейінді жақсартуға ықпал етеді.
Төртінші топ – позитивті ойлауды арттыруға арналған жаттығулар. Олар жүйке процестерін тұрақтандырады, нәтижесінде бала стресстік жағдайда сабырлы болуды үйренеді. Бұл жаттығулар балаға маңызды іс-шаралар алдында (бақылау, диктант, көпшілік алдында сөйлеу алдында) қобалжуды тоқтатуға мүмкіндік береді.
Жаттығу мысалдары
Дененің ортаңғы сызығын кесіп өтетін жаттығулар:
"Кросс-қадамдар" жаттығуы. Бала түзу болады, оның басы дененің ортаңғы сызығында. Оң қолды және сол аяқты бір уақытта көтеру керек, ал шынтағыңызды сол тізеңіздің қолына сәл тигізу керек. Әрі қарай, біз қол мен аяқты бастапқы күйге қайтарамыз, сол қолды және оң аяқты көтереміз, сол қолдың шынтағын екінші тізеге тигіземіз. Жаттығуды орындау кезінде бас орнында қалуы керек. Бір минут ішінде орындау керек.
"Қос сурет" жаттығуы. Біз әр қолымызға қарындаш алып, қағазға кез-келген нәрсені саламыз, қолдарымызды бір уақытта жылжытамыз: жоғары-төмен, бір-біріне қарай және т. б.
Энергетикалық жаттығулар:
"Энергетикалық есінеу" жаттығуы. Біз есінеуді бейнелейміз, сонымен бірге көзді мықтап жауып, жақтың түйісу аймақтарын уқалаймыз. Бұл әрекеттер терең есінеу дыбысымен бірге жүруі керек. Ұзақтығы-екі минут.
"Ми түймелері" жаттығуы. Біз оң қолымызды кіндікке, сол қолымызды – төс сүйегінің оң жағындағы клавикуланың төменгі негізіне қойдық. Сол қолымызбен клавикуланың негізін уқалаңыз, екінші қолыңызды кіндікте ұстаңыз. Содан кейін қолды ауыстырып, әрекетті қайталаңыз.
Созылу жаттығулары:
"Үкі" Жаттығуы. Сол қолыңызбен оң иықтың бұлшық еттерін ұстаңыз. Әрі қарай, иықтарыңызды түзу ұстай отырып, дем алып, сол иығыңыздан артқа қарау үшін басыңызды бұраңыз. Содан кейін біз иегімізді кеудеге түсіріп, дем алып, иығымызды босаңсытамыз. Жаттығуды екінші қолыңызбен қайталаңыз.
"Жерге Қосу" Жаттығуы. Біз аяғымызды екі жаққа жайып тұрамыз. Оң аяқты оңға, ал сол аяқты тікелей алға бағыттаңыз. Дем шығару кезінде біз оң тізені бүгеміз, деммен жұту кезінде оны түзетеміз. Жаттығу кезінде қолдар төменгі арқаға мықтап басылуы керек. Қайталау саны-3 рет (әр аяқ үшін).
Позитивті ойлауды арттыруға арналған жаттығулар:
"Ойлау шляпасы" жаттығуы. Бас бармақ пен сұқ саусақпен біз құлақтарды сәл артқа тартып, оларды түзетеміз. Біз құлақтарды жоғарғы шетінен бастап, лобпен аяқтаймыз. Қайталау саны-кемінде 3
"Позитивті нүктелер" жаттығуы. Біз әр қолдың саусақ ұштарын әр көздің ортасынан жоғары және қастар мен шаш сызығының арасындағы ортаңғы сызыққа тигіземіз. Жанасу жеңіл болуы керек (саусақтарыңызды жеңіл пульсация пайда болғанша ұстаңыз).
"Жұдырық, алақан, қабырға" жаттығуы
"Жұдырық, алақан, қабырға" жаттығуы есте сақтау қабілетін дамытуға, жоғарғы аяқтардың синхронды жұмысына және шоғырлануға бағытталған. Миға арналған жаттығудың бұл түрі келесідей:
* Логопедтің бұйрығымен бала қолын жұдырыққа қысады.
* Содан кейін бала қолын қолына бұрып, алақанын жоғары қаратып жұдырығын ашады.
* Осыдан кейін бала алақанын қабырғаға қойып, жоғарғы қолын тағы бір рет қолына бұрады.
Бұл әрекеттерді балалар есте сақтай алады немесе логопедтер үшін қайталайды. "Жұдырық, алақан, қабырға" жаттығуы оң нейрогимнастикалық әсерге қол жеткізуге мүмкіндік береді, егер жоғарыда аталған қозғалыстар күн сайын 10-15 рет қайталанса.
"Піл" Жаттығуы
Піл жаттығуы интеллектке, сондай-ақ бұлшықет жүйесінің жұмысына жауап беретін ми орталықтарының синхронды жұмысын жақсарту үшін жасалған.

Жаңартылған күні: 26.02.2024 17:10
Құрылған күні: 26.02.2024 17:10

Текст