Логопед - тіл бұзылысы бар балаларды анықтап, баланың жеке – дара ерекшеліктерін, тіл бұзылысының түрін ескере отырып жағымды психофизикалық жағдайда жан – жақты түзету жұмысын жүргізу арқылы баланың сөздік қорын дамытады.
Балаларды логопедиялық тексеріс өткізудің негізгі мақсаты - тілінің даму деңгейі жас ерекшелігіне сай келе ме, тілінің дамуы деңгейін анықтау.
Логопедиялық тексеріс жүйелі түрде әр түрлі көрнекі- құралдардың көмегімен логопедтің басшылық етуімен жүзеге асады. Әр бала жеке -дара тексеріледі. Логопедиялық тексерісте оқушының артикулияциялық аппараты, сөздік қоры, дыбысты дұрыс айтуы мен ажыратуы, фонематикалық есту қабілеті, тілінің грамматикалық құрылысын сөйлеу тілін түсіну , жалпы тіл байлығы тексеріледі. Тексеріс барысында баланың мінез-құлқына, тіл байлығына, тілінің дамуына ерекше назар аударылып, логопедиялық қорытынды жасалады.
Мақсаты: тілді жіңішкертіп, осы қалыпта ұстауды үйрену.
Сиптамасы: ауызды ашып, тілді шығарып, тілді жіңішкеткен қалыпта 1-ден 5-10 дейін ұстап тұру.
Назар аударыңыз : тіл ерінде жатпайды, ерінге тимейді, алға қарай созылады.
Мақсаты: тілді үстіңгі тістердің артына қоюды үйрену. Тілдің бұлшықеттерін бекіту.
Сипаттамсы: күлімсіреу, ауызды кең ашып, тілдің тістердің артына тіреп қою. 5-10 секунд ұстап тұру.
Назар аударыңыз: тілдің екі жақ шеттері « кесе» жаттығуын дағыдай үстіңгі шеткі тістерге тимеуі мүмкін. Егер сіз балаға «ы, ы,ы» дыбысын тілдің ұшын үстіңгі тістер аздап батырып әндедіп айтқызсаңыз «л» дыбысы шығуы мүмкін.
Мақсаты: тілдің бұлшықеттерін бекіту, ал тіл асты байланысын созу. Сипаттамасы: күлімсіреп, ауызды сәл ашу, тілді таңдайға жапсырып, ауызды ашып жабу. Бұл арқылы тіл асты байланысы дамытылады.