АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫ   БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫНЫҢ  «АРМАН» №4 БАЛАБАҚШАСЫ» МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ ҚАЗЫНАЛЫҚ КӘСІПОРНЫНА
ГОСУДАРСТВЕННОЕ  КОММУНАЛЬНОЕ  КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ  ДЕТСКИЙ САД № 4 «АРМАН» ГОРОДА СТЕПНОГОРСК ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ СТЕПНОГОРСК УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Үздік эргономикалық шешімдер

"№4 "Арман" балабақшасы МКҚК пәндік-кеңістіктік ортаның эргономикалық шешімдері

https://youtu.be/CD0tkvjXDhE

Мектеп жасына дейінгі баланың дамуына бағытталған іс-әрекеттің тиімділігі көбінесе оның өмірінің объективті-кеңістіктік ұйымдастырылуына, ойыншықтар мен дидактикалық құралдардың даму әлеуетіне, тіпті олардың орналасуына байланысты. Баланы қоршап тұрған барлық нәрсе оның психикасын қалыптастырады, оның білімі мен әлеуметтік тәжірибесінің қайнар көзі болып табылады. Сондықтан барлық психофизиологиялық параметрлер бойынша балалардың дамуын барынша толық жүзеге асыруға ықпал ететін жағдайлар жасау мәселесі өте өзекті болып отыр.

Пәндік ортаны құру кезінде біз тіршілік әрекетіне қойылатын эргономикалық талаптарға сүйендік: осы ортаның тұрғынының антропометриялық, физиологиялық және психологиялық ерекшеліктері:

1. Пәндік ортаның даму сипаты.

2. Белсенділік-жас тәсілі.

3. Ақпараттық (тақырыптың әртүрлілігі, күрделілігі, материалдар мен ойыншықтардың алуан түрлілігі).

4. Байыту, ғылымды қажетсіну, баланың іс-әрекеті мен шығармашылығының әртүрлілігін қамтамасыз ететін табиғи және әлеуметтік-мәдени құралдардың болуы.

5. Өзгергіштік.

6. Дәстүрлі және жаңа компоненттердің үйлесімі.

7. Ортаның құрамдас элементтерін, балалардың макро - және микрокеңістігімен арақатынасын қамтамасыз ету.

8. Жайлылықты, функционалдық сенімділікті және қауіпсіздікті қамтамасыз ету.

9. Эстетикалық және гигиеналық көрсеткіштерді қамтамасыз ету.

Сонымен қатар, біз балабақша топтарындағы дамып келе жатқан пәндік-кеңістіктік орта – бұл мұғалім берген балаларды мектепте оқуға дайындаудың оқу процесі жүретін оқшауланған тақырыптық бұрыштар мен орталықтардың жиынтығы ғана емес, сонымен қатар мектеп жасына дейінгі баланың "тіршілік ету ортасы". ол уақыттың едәуір бөлігін алады және өзін-өзі жүзеге асыра алады қажеттіліктер мен мүдделер.

Дамушы ортаны құрудың тұжырымдамалық негіздерінен, В. А. Петровский, О. А. Артамонова, С. Л. Новоселова әзірлеген принциптерден бас тартпай, Мемлекеттік стандарттың талаптарына сәйкес біз балабақшамызда модернизациялау үшін ең басым және маңызды дамушы пәндік ортаны құру принциптерін бөлдік:

Қол жетімділік пен ашықтық принципі мектеп жасына дейінгі баланың даму ерекшеліктеріне байланысты, ол өзін "көру – әрекет" қағидаты бойынша ұстайды (м.и. Лисина). Даму ортасын құрудың мақсаты-балаға әртүрлі іс-шараларға белсенді қатысу үшін әртүрлі материалдарды ұсыну, қазіргі уақытта оған қызықты және қол жетімді нәрсеге итермелеу. Сондықтан топта сөрелерде, сөрелерде, шкафтарда баланың дамуын қамтамасыз ететін өзекті және жақын пәндік әлемді құрайтын барлық нәрсе ашық қол жетімді.

Қанықтылық пен жасқа сәйкестік принципі кем емес талап болып табылады. Пәндік-дамытушы ортаны құрайтын материалдардың мазмұны балалардың заңдылықтары мен жас ерекшеліктеріне және жеке ерекшеліктеріне сәйкес келуі керек. Әрбір жас тобы дамудың өткен кезеңіндегі материалдарды сақтауы керек: Біріншіден, бұл материалдарды әлі игермеген балалар үшін; екіншіден, балаларды сүйікті ойыншықтары мен заттарына қайтаратын ойындар мен іс-шаралар үшін; үшіншіден, егде жаста әрең ұсынылған ойын жағдайын жасау ойын материалы. Өткендегі осы маңызды нәрселердің барлығы бүгінде балаларға көмекші, көмекші материал ретінде әрекет етеді. Сондай-ақ, құрдастарының дамуында озық балаларға бағытталған неғұрлым күрделі материалдар болуы керек. Топтарда ұсынылған барлық заттар мен материалдар педагогикалық орындылық қағидатына және білім беру бағдарламасының талаптарына қатаң сәйкес таңдалады.

Трансформация және көпфункционалдылық принципі аймақ пен қаражатты шектеу мәселесін шешуге мүмкіндік береді.

Балалардың белсенділігі мен танымдық қызығушылығын арттыру мақсатында біз дамытушы пәндік-кеңістіктік ортаны құрудың қосымша тақырыптық немесе сюжеттік принципін енгіздік. Бұл принципті іске асыру интерьерді тақырыптық безендіруден, жиһазды және белгілі бір тақырыптағы заттарды таңдаудан тұрады. Мұндай жағдайда балаға бастапқыда дайын декорацияда ойын нұсқасы ұсынылады, бірақ қажет болған жағдайда, мысалы, белгілі бір сюжетке қызығушылық болмаса, балалар ойыны берілген шеңбермен шектелмейді.

Нәтижесінде біздің балабақшаның пәндік-дамыту ортасы ыңғайлы және тартымды. Жарқын, түрлі-түсті перделер мен кілемдер қуанышты көңіл-күй сыйлайды. Ойын және оқу орталықтары барлық қажетті құралдармен жабдықталған, сонымен қатар балалардың сүйікті ойындары мен ойыншықтарымен толықтырылған. Барлық ойындар мен материалдарды өз бетінше пайдалануға болады.

Әр сабақта бірнеше орталықтар қолданылады, балалар әр түрлі тапсырмаларды орындай отырып, бірінен екіншісіне ауысуға қуанышты. Әр топта ашық ойындарға арналған орын бар, онда балалар тыныш ойындар ойнайтындарға кедергі жасамай жүгіре және секіре алады.

Балаларға арналған демалыс бұрыштары міндетті түрде қамтамасыз етіледі. Әдетте бұл жұмсақ жиһаз, онда бала тыныш отыра алады немесе тіпті жата алады.

Ойын орталықтарын бір-біріне сәйкес келмейтін белсенділік салалары ретінде бөлу қажет. Бұл балаларға бір уақытта бір-біріне кедергі келтірместен әр түрлі іс-шаралармен айналысуға мүмкіндік береді. Біздің балабақшадағы бұл мәселенің шешімдерінің бірі әртүрлі түсті кілемдердің көмегімен ойын орталығының шекарасын белгілеу болды. Мұндай бөлу қозғалыс еркіндігіне кедергі келтірмейді, ашық ойындарға орын шектемейді, кеңістіктің көп функционалдығына мүмкіндік береді. Мәселен, мысалы, бір кілемде ұлдар көлік ойнап, жол салады, ал екіншісінде қыздар өздерін допқа бара жатқан әдемі ханшайымдар ретінде елестетеді. Ешкім бір-біріне кедергі жасамайды. Бірақ "доптан" кейін ұлдар мен қыздар осы кілемдерде бірге ойнайды.

Интерьердің тақырыптық дизайны топтың пәндік-кеңістіктік ортасымен өзара әрекеттесудің тартымдылығын бірнеше рет арттырады. Топтың табалдырығынан өтіп, бала ертегінің ғажайып әлеміне енеді, мұнда бәрі бір тұжырымдамаға сәйкес жасалады, мейлі ол су асты патшалығы болсын, жас ханшайым сарайы болсын, өтпейтін джунгли болсын. Кәдімгі топтық бөлмені ерекше тақырыптық әлемге айналдыру педагогикалық тұрғыдан негізделген, өйткені мұнда бала бөлмені жарқын түстер мен керемет заттарға толы сиқырлы әлемге айналдырып, өз қиялдарын жүзеге асыруға мүмкіндік алады. Балабақша тобының өзі үлкен ойын алаңы, барлық қиялдарды жүзеге асыратын орын. Бұл сұр және скучно болуы мүмкін емес, өйткені бала соншалықты белсенді дамымайды. Баланың денсаулығы, оның өсуі және шынайы қуаныш сезімі осыған байланысты, ол көптеген жылдар бойы жақсы және алаңсыз балалық шақты еске түсіреді.

Дамушы ортаның балаға әсер етуінің сәттілігі оның осы ортадағы белсенділігіне байланысты. Біздің балабақшада дамытушы пәндік-кеңістіктік ортаны жаңғырту нәтижесінде:

* ойын және оқу орталықтарының танымалдығы бірнеше есе өсті;

* оқу, танымдық-сөйлеу орталықтарында балалардың белсенділігі артты;

* балалардың топ бөлмесіне таралуы біркелкі болды;

* балалар ойын, таным, шығармашылық процесіне белсенді қатысты.

https://youtu.be/MuVbPo7eU14

Жазғы сауықтыру кезеңінде мектепке дейінгі ұйым жұмысының негізгі мақсаты сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыру және балалардың танымдық қызығушылықтарын, шығармашылық қабілеттерін дамыту үшін тиімді жағдайлар жасау болып табылады. Жазда таза ауада болу баланың денесін нығайтады және қатайтады, жан-жақты дамуға оң әсер етеді. Дәл осы кезең мектепке дейінгі ұйымдарда оқушылардың денсаулығын нығайту үшін қолданылады. Мектепке дейінгі ұйымдағы жазғы сауықтыру жұмысын сауатты ұйымдастыру балалардың физикалық және психикалық денсаулығын нығайтуға, олардың танымдық қызығушылықтарын дамытуға, сондай-ақ ата-аналарға қатаю және сауықтыру мәселелерінде қажетті әдістемелік көмек көрсетуге мүмкіндік береді. Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту моделі дені сау, ізденімпаз, көпшіл, сыни тұрғыдан ойлайтын балаларды қалыптастыру мен әлеуметтендіруді және қазіргі заманғы теориялардың ұлттық ерекшеліктермен үйлесімді үйлесімі негізінде баланың даму процесінің тұтастығын қамтамасыз етуді көздейді. Сонымен қатар, ұлттық мәдениет пен отбасылық дәстүрлер арқылы рухани-адамгершілік құндылықтар негізінде баланың жеке қасиеттерін қалыптастыру көзделеді. Бұл міндет ойын, Денсаулық сақтау және басқа да тиімді әдістер мен технологиялар арқылы жүзеге асырылуы керек.

Балаларды сауықтыру жүйесі мыналарды қамтиды:

-балалармен дене шынықтыру-сауықтыру жұмысы (спорттық және қозғалыс ойындары, музыкалық-ритақты қозғалыстар, қатаю, массаж кілемімен жүру және т. б.);

- дұрыс тамақтану рационы (жемістер мен көкөністер және т. б.);

- баланың денесін қатайту (күн ванналары, шөпте жалаң аяқ жүру, шомылу және т. б.);

- балалар туризмі (жаяу), экскурсиялар, табиғатта серуендеу және т. б.;

- мерекелік іс-шаралар;

- ата-аналармен сауықтыру-ағарту жұмыстары;

- профилактикалық іс-шаралар (сколиоздың, жалпақ аяқтың, көру қабілетінің бұзылуының алдын алуға арналған арнайы жаттығулар кешені).

Әлеуметтік желілердегі парақшаларымызға сілтемелер

https://www.facebook.com/profile.php?id=100007206734270

https://www.instagram.com/arman_det_sad/?hl=ru 

 

Жаңартылған күні: 14.10.2022 13:17
Құрылған күні: 20.10.2022 16:32

Текст